1 Nisan 2008 Salı

Gaudi




Gaudi Barselona'nin kimliginin canliliginin, farkliliginin mimari nedeni. Guell tarafindan maddi olarak calismalari desteklenmis. La Pedrera, Casa Battlo, Sagrada Familia, Park Guell benim gorduklerim. Gaudi'nin tasarladigi konutlar Hansel ve Gratel isimli cocuklar icin olabilecek en igrenc masalin tek guzel yonu olan pasta ev formunda birazcik. mimarlik okuyan birinin okumamasi bunlari en buyuk temennim su anda..

tasarladigi ic mekanlari en az dis mekanlar kadar sevdim ben. kubik degil bikere. Casa Battlo'daki bazi dairelerde cok unlu bir sekerleme firmasinin sahipleri ikamet ediyormus ilk once dibim dustu sonra surekli o kadar turist apartmaninda cekilir dert degil dedim. zugurt tesellisi degil, cidden. turist kimligi kadar sehir kimligine zarar veren sey az. turist yikiciligi diye bir sey var resmen. ben kisa sureligine burdayim mentalitesi. zira carpan turistlerin ozur dilememesi, her guzel seyi fotograflamak ugruna gereksiz kalabaliklar yaratmak, gurultu yapmayi hak olarak gormek bu fikrimi her gun yine yeni yeniden pekistirdi..

Hiç yorum yok: