8 Nisan 2008 Salı

cuisine belgique








belçika'nin birasi, çikolatasi,waffle, patates kizartmasi ve midyesi meshurdur. evet kafamiza kakildi yillardir. leonidas belçika'ya gitmeden önce iyi bir referansti mesela. stella artois disinda belçika birasi içmemistim. onu da aman aman begenmemistim zaten. ama haksiz bir un degildir diye dusunuyordum, merak ve deneme istegi had safhadaydi. patates kizartmasi kismini ise aklim almiyordu. çok sacma geliyordu. waffle denenebilirdi. midye içinse hayallerim büyüktü..

peki ne oldu?

hepsi siniflarini birincilikle gectiler!
belçika'dan ayrilirken gruptan iki kisi ilerde ulkelerinde belgian corner tadinda bira ve cikolata satan yerler açmayi düsünüyorlardi (ben ankara'da bir belgian chocolate hatirliyorum. ben lisedeyken batmisti!).

biraya gelince her biranin kendi ozel bardagi var. ve ilginclik olsun diye degil birayi lezzetini koruyarak servis etmek icin gelistirilmis bardaklar cogu. ben duvel'i ve bir tappist birasi olan westmalle double'i denedim. ikisini de begendim. cider ve bira karisimi olan snakebite'i ise arkadasimdan tattim ve ictiklerimin alkol derecesi cok yuksek oldugundan ertesi gunu dusunerek ismarlamadim yoksa tum gece snakebite icebilirdim.

cikolata uzerine cok bir sey soylemeyecegim ama en pahali en iyi degil. daha dogrusu daha az pahali olan kotu degil sanirim:) makul fiyata-bu 100 grami 3.5 euro oluyor bruksel'de gordugum kadariyla-bir cok iyi cikolataci var. bir de ozel istegim o portakalli cikolatalarin her yerde bulunmasi.

midye..

yazlik yerlerde musteriyi kapida menuyu sayarak ve yuksek sesle davet ederek cekmeye calisan restoranlar vardir ya onlar bruksel'de de var. turist icin midye temali. bence uzak durulasi. sansliydik tom bizi grand place'in hemen kosesinde olmasi nedeniyle turistik olmamasi kacinilmaz olan ama icerisi gayet huzurlu, mutfagi iyi olan manneken café'ye goturdu. patates kizartmasi midyenin ve diger tum belcika yemeklerinin yaninda orta boy bir kasede servis ediliyor. buyukce dilimlenmis anne kizartmasi tadinda. guzel.

waffle'in waffle kismini begendim-arkadastan tirtik-ustune koyulanlari zayif buldum daha dogrusu krem santi yerine baska bir sey olsaymis ya!

özetle bira-midye! kahveyle bir iki çikolata!*

*çikolatalar brugge'den ve chris'in kamerasindan.

Hiç yorum yok: